کد مطلب:137402 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:238

گوشه ای از فضایل و مکارم زینب
با توجه به آنچه گذشت، باید گفت كه زینب علیهاالسلام دختر امیرالمؤمنین علیه السلام، آینه تمام نمای مادر، در «زهد» و «عبادت» و «صبر» و «شجاعت» و مانند آن بود. راویان حدیث گویند كه


زینب علیهاالسلام هیچ كاری را از امروز به فردا محول نمی كرد، وی تمام شبهایش را به تهجد و تلاوت قرآن سپری می كرد، حتی در شب عاشورا، آن شبی كه فردایش حسین بن علی علیه السلام به شهادت رسید، و حتی در شب یازدهم آن شبی كه برادرش حسین علیه السلام و فرزندان و یارانش مانند قربانیان، سر بریده و ذبح شدند، زینب علیهاالسلام نماز شب و عبادت و شب زنده داری خود را ترك نكرد. [1] اما در رابطه با صبر و شجاعتش ان شاء الله در صفحات بعد مفصلا بحث خواهیم كرد.


[1] فاضل قائيني بيرجندي از برخي مقاتل معتبر، از حضرت سجاد عليه السلام روايت مي كند: عمه ام عليهاالسلام با اين همه مصيبت و محن وارده از كربلا تا شام هيچ گاه نوافل را ترك نكرد. و نيز او روايت مي كند: چون حضرت حسين عليه السلام براي وداع زينب عليهاالسلام آمد، فرمود: يا اختاه! لا تنسيني في نافلة الليل: «مرا در نماز شب فراموش مكن». به نقل از كتاب حضرت زينب كبري - حسين عمادزاده - ص 93. (مترجم).